drömmen om att vara trailer trash

I sommar var planen att leva ett mer eller mindre trailer trash liv.
Jag skulle göra mig av med allt (det som jag eg inte behöver då va, ni förstår va?), bo i husvagnen med barnen och bara glida fram till vårt mål i södra Sverige. Well. Nu var jag uppe i förrådet igår och tänkte att jag skulle försöka få iväg lite grejor, eftersom containern står ute på gården. Och jag måste meddela att det var lite svårare än jag hade trott! Jag hade tänkt att det man verkligen vill spara ska skäras ner till EN kartong/låda. En låda med barnkläder, en låda med E-kläder osv. Vilket inte gick... MEN, jag ska göra ett nytt försök på måndag.

Till denna historia tillhör också att jag hade med mig min kära inneboende sambo. "Ska du inte ha kvar den där, ska du verkligen HA den där?" Ja, för det är ju så. Hon har ju inga känslor till de grejor jag har utan kan se allt objektivt, vilket jag inte kan eftersom det sitter ca 1000 känslor i en liten t-shirt. Och visst är det minnen, men finns det inte bättre sätt att bevara minnen på? Så jag ställde ut vaggan från 1700-talet och hade bestämmt mig för att den skulle få åka, dels för att den tog plats och att det sitter både bra och mindre bra minnen i just den. Dom bra minnena är att barnen har legat i den, jag har sett hur denna vagga blir mindre och mindre och det är där dom har sovit sin första natt. De mindre bra minnena är nog att det är från just DEN tiden. Ingen jättedålig tid, men jag är färdig med den. Jag vill inte stanna kvar i det förflutna. Jag vill vidare. Jag är redo. Well, nu höll jag på att glömma bort vad jag skulle skriva med denna vagga från 1700-talet. Man kan inte ta med sig en historiker om man ska upp i förrådet för att slänga en 1700-talsvagga!!! Det hade jag ju inte ens tänkt EN tanke på.

-Ska du verkligen slänga en VAGGA FRÅN 1700-TALET?!
-Ja, eller jag kanske ska spara den och såga upp den i småbitar och använda som brasved?
- såga upp en VAGGA FRÅN 1700-talet?!!!

Nåja, ni förstår väl ungefär.


Nu känns den här trailer trash drömmen lite långt borta av olika anledningar.
Då måste man fråga sig; Vad var syftet? Vad var mitt mål?
Lite svårt att komma ihåg :)


Kommentarer
Postat av: Lillan

Men hallå du kan ju åtminstone tjäna pengar på den :)

2009-09-25 @ 19:33:47
URL: http://linpet.blogg.se/
Postat av: krillan

på vaggan? vill du ha den? :D

2009-10-02 @ 11:04:43
Postat av: Liw

Du kan låna ut vaggan till oss, när den sen varit borta i 3 månader så kanske du ser annorlunda på saken...:P

2009-10-07 @ 10:11:23
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0