sätta om blommor

Vet ni?! För första gången sedan E dog har jag satt om blommorna. Dom få som jag sparade. Han älskade verkligen att plantera om blommorna och ge dom vatten och se dom växa. Han älskade att gräva i den skitiga jorden och sedan tvätta sig ren. Jag slapp bry mig om blommorna och trivdes med det.

Vi åkte ofta till blomaffärer och tittade på nya blommor och handlade bara terracottakrukor för det tyckte E om bäst. Idag har jag bytt från teracotta till vitt.

Jag trodde verkligen inte att den här proceduren skulle väcka så många tankar inom mig. Så många minnen? Så många funderingar.

En annan incident som också har väckt många känslor är att Emil Forselus precis har tagit sitt liv. Inte för att jag visste att just den skådespelaren heter Emil, men just för kombinationen emil och självmord. Plus att han lämnar en flickvän och ett barn efter sig, en liten son. Och DET vet jag ju hur det käns. Man kan inte fatta att någon kan lämna barn och flickvän, bara sådär. Men vad jag har sagt till mig själv, gång på gång, smärtan är för stor.

Nåväl. Det här kanske blev lite känsligare än mina vanliga oseriösa inlägg.
Men jag ska återgå till min fönsterbänk som ska få sina nya krukor och bli dammfri.

Kan du känna kärlek till ditt förflutna?



Kommentarer
Postat av: Liw

Duktig du är gumman! Du gör mig stolt.

Klart det väcker känslor, det är ju så starkt förknippat med E, precis som du skriver så är det svårt att fatta, ännu svårare när det är barn som blir lämnade :-(



stor kram

2010-03-07 @ 19:29:41
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Lillan

förstår att allt sånt väcker tankar hos dig...

tänker på du

2010-03-09 @ 04:11:18
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0