Veckans höjdare?

Den här veckan har haft en stressig början. Tisdagen hade vi utv. Samtal för albin. Skönt att höra att han är en hejjare på matte då man sög själv.

När jag sitter där under lampan och tittar på min vackra envise pojke känner jag en otrolig kärlek skölja över mig och jag ger honom en kram. Sedan börjar min egoistiska beskådan igen. Tills....

Jag ser 2 löss. Helvette, grabben har löss! Jag kan inte längre ta åt mig av det som sägs på samtalet utan ser bara dessa äckliga löss krypa runt i min nu tappre sons hår.

Vi skyndar ut i bilen, skyndar 1 mil för att hämta bonusbarnen och skyndar de 9 km hem... Till toan. Där får han stå hängande över handfatet medan jag kammar ut dessa kryp. Efter varje kamning måste man skölja kammen annars kammar man tillbaka dom.

Hittar ett lusmedel som gick ut 2009 och smörjer in i hans hårbotten. Lukten sticker i näsan och jag tänker att lusen förmodligen dör nu.

Kammar syskonen och hittar även löss där. Tar ledigt på tisdagsmorgonen och inhandlar lusschampoo. Tvättar håret på barnen en efter en och rensar sängarna.

Skickar dom sedan avlusade till skolan.

Phew!!

(lade blomman bredvid för att avdramatisera lite...)


Kommentarer
Postat av: Annika

BLÄ!!!! Ogillas starkt! :(

Postat av: Sara - Tripp, Trapp & Trullsan

Fy och blä! Har aldrig råkat ut för löss (än så länge)

Hoppas ni är av med dem nu =)

2012-02-10 @ 21:52:23
URL: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0