reflektioner av dagen

Tror jag har haft världens finaste elever idag. Jag tappade hakan lite när jag kom in i klassrummet och alla hade tagit fram sina böcker. En del satt faktiskt och jobbade. Jag kunde lämna klassrummet en kort sekund för att sedan titta in och alla satt och jobbade som ljus. Detta har jag aldrig sett förut. Som små ljus (dessa elever går i 5-6:an).
Det var roligt att få uppleva detta. Att inte behöva vara den som är på sin vakt och måste säga till vid minsta lilla. Utan här kan man råka berätta att för tio år sedan spelande man CS. Åh... hoppas jag får komma tillbaka till denna skola. Dock hade de ingen slöjdsal utan barnen får åka buss till en annan skola för att ha slöjd. Man kan ju undra vad som är billigare egentligen? En slöjdlärare där på 25 procent?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0