vill inte lämna dessa underbara

Hej alla sötnosar som halkar in här och ni andra som tittar in ofta. Mitt bloggande är lite sporadiskt. Det beror delvis på att jag har massa göra och att jag har fått börja vicka som textillärare, vilket är skitkul :)
Roligt att komma ut och träffa elever och andra lärare. Kul också att se lite mer av denna lilla stad.

I söndags hade jag advents sång med kören i kyrkan. Ni som känner mig bra vet att jag inte är religiös. Jag tycker om kyrkor (de är vackra), jag tycker det är jättefint med Gud, jesus och allt det där. Men jag tror inte på det som står i bibeln. Enligt mig är det en vuxensaga som har berättats för 1000 år sedan, sen berättats igen och igen för att sedan skrivas ned för folk att läsa, men är det realistiskt? Jag tror på ren fakta och vissa visioner! Jag har växt upp med kristen tro, men jag tror jag tappade allt efter E dog.

Ändå sitter jag och virkar amiguramis av Maria, Josef och jesusbarnet hehe!

Nåja. Jag tänkte att jag skulle söka mig till en annan kör, för det känns lite som att vara otrogen. Inte mot mig själv för jag vet vart jag står. Men mot de i kören. Mot Prellen. (tänk om jag skulle utbrista SATAN eller säga faan!!) Men efter att ha tänkt ett tag, så kan jag inte lämna dessa underbara människor!





Vi sjöng denna. Tycker den är vacker.

 

 

Och denna...

Vi har bakat pepparkakor och lussekatter idag. Bara några klappar kvar, sen bliré BRING IT ON x-mas!


Kommentarer
Postat av: Liw

Inte byta kör krillan!



I något elastiskt tyg och sen bjällror i hörnen :-) Blev helt kär men jag kan ju för fasen inte finska :-(

kram!

2010-12-02 @ 22:26:02
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Liw

Hjärta på dig själv du :-)

2010-12-05 @ 11:33:26
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0