mitt 2011

Januari: Jag började på nytt jobb på ett vick som var 30%. Jobbade extra så mycket jag kunde. Vardagsrummet var klart och vi tog det lugnt med renoveringen. Jag blev sekreterare i Norbottens hemslöjdsförening.
Februari:  hade jag tänkt stänga ner bloggen. Ja, jag bloggar ju inte så mycket. Inte för att det inte händer grejer. Men... ja... det säger ju sig själv. Få inlägg.... få besökare.... få kommentarer. För det är väl ändå kommentarerna som är roligast med att blogga? Angela och jag gick ut och fikade för första gången. Meja fyllde 3 år.
Mars: Vi åkte till Stockholm (min Guddotter Linnea döptes) och bodde på Infra City hotell. Vi åt pizza sista kvällen för 500 spänn (vet inte varför jag minns just det :p) Jag fick feber av luftkonditioneringen. GPS:en ledde oss fel.
April: Min älskade sambo fyllde 30. Vi gjorde klart väggen i sovrummet. Barnen var ivriga och ville börja cykla!
Maj: Albin fyllde 10 år! Jag och Angela gick 3 mil tillsammans. Det tog ca. 7 timmar. Den 9:e Maj firade jag och Angela våran födelsedag ute på stan. Vi fyller båda år samma dag. Var ner till Stockholm på Hemslöjdsföreningens årsstämma. Det var spännande.
Juni: Jobbat klart för denna termin. Dennis gjorde bussen klar för avfärd. Resan gick av stapeln den 17e juni.
tillbringade resten av juni på vägen.
Juli: Aurora fyllde 13!! Hemma från våran sverigeturne. Hann typ med HELA Sverige. Började dränera vårat kära hus. Vilket var en pärs i det heta vädret. Min sambo gjorde det tyngsta och jag hade dåligt samvete. Självklart fick han massage! Vi fick besök av en japan. Mamma kom hit! Och sålde sockervadd på marknad. Vi gick även på Piteå dansar och ler! :D
Augusti: Tillbringade sista veckan av semestern i Kirkenes. Besökte farsans grav för första gången. Aleks var med på kojbyggarläger. Jobbet började. Fick utökat till 50% och kände mig nöjd.
September: Det var månaden när jag träffade många nära och kära. Jag tog det där körkortet och blev äntligen vuxen (jippi). Lolans rum blev klart (jippi)
Oktober: Aleks fyllde 9 år och hade stort kalas där han bjöd på sockervadd. Vi hade otroligt tur med vädret, soligt och varmt. Jag åkte med Angela till Stockholm för att hejja på när hon sprang tjurruset. Hon sprang på en och en halvtimme ungefär och var sååå duktig!
November: En jobbig månad för mig. Jag tjuvbörjade med pepparkakorna och ville julpynta. Det ville inte min sambo, han tyckte det var för tidigt. Hade bjudning på 3-rätters, det blev suceé! Vi spelade alfapet och vek grodor senare på kvällen.

December: Tog fram julpynten. Sålde sockervadd och glödkakor på stan. Fick besök av världens bästa Fredde och var en sväng till Luleå. Tittade på fula traktorer. Såg Luciatåg. Gjorde pärlplattor. Sjöng julkonsert med kören. Firade med svärisarna. Firade brors födelsedag i Umeå med mamma, bror, tante, mormor <3
Vi avslutade 2011 med att smygshoppa lite innan tolvslaget. Jag har ju inlett året med köpstopp. Varför? Jo, ska lägga undan lite pengar och sen behöver jag eg ingenting!

Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Hej tjejen! Du såg att du fick biljetter va?

2012-01-05 @ 08:40:25
URL: http://www.attvaranagonsfru.se
Postat av: Annika

Du har haft ett händelserikt år! Unnar dig all lycka! Är så glad att vi träffades både på ön och i Ljusvattnet. :) Älskar dig så oerhört mycket! Saknar dig ännu mer! <3

2012-01-05 @ 13:13:43
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Tove Kungsholmen

Rolig sammanfattning, I like! Kul att det du mindes bäst från STHLM var den dyra pizzan. Allt är dyrt här banne mig. :(

2012-01-11 @ 12:42:10
URL: http://snovas.blogspot.com
Postat av: Liw- mamma till två inom 16 månader

Men alltså. Hur kan jag ha missat att du tagit körkort.



pinsamt vännen, nu skäms jag.



stort grattis och vi måste ses!

kram

2012-01-17 @ 20:33:28
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Lillan

Hallå halli i stugan :) det händer mer i ens liv än vad man tror..

Kram på dig Lillan

2012-01-24 @ 02:13:10
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Augustifamiljen

Men heej, så du hade också en blogg! Skoj :)



Visste inte att du och angela fyllde år på samma dag, men då förstår jag ju att ni också ville följa med och fira :)



Kram kram

2012-01-25 @ 13:07:46
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0