Julmarknad

På Gammlia var det dags för julmarknad, de här fina facklorna mötte oss.

Det var lite mörkt när vi kom dit.

Efter vi hade tittat runt på lite grejor gick vi in på museet. Barnen gillar att vara uppe på den historiska delen. Där finns nämligen en tunnel som dom kan krypa runt och jaga varandra i. Jag satte mig i den lilla "bion". Jag har sett den här filmen 3 gånger. Det är lite bilder på Umeå från 1850 tills nu.


Vad söta husen var på den tiden.


Om jag hade gått lärarutbildningen på slutet av 1800-talet hade jag fått gå i den här byggnaden. Jag hade fått ha en läcker hatt på mig och en klänning med många underkjolar. Jag hade säkert blivit jättesträng och agat mina elever med pekpinnen och satt dumstrut på dom. Harreligen, hemska tanke! Jag är ganska glad att jag är född när jag föddes. Är inte ni det?

Tittut.

 

I morgon ska vi också gå på Julmarknaden. Jag ska slå på stort och köpa ett garn som det kommer att bli en halsduk av. Tror jag måste säga åt dom i stånden att börja dra visa-kort. Det är ju jobbigt det här med småslantar!


Kommentarer
Postat av: rakel

å jag vet inte om du hade varit så stäng. Tror du följt ditt hjärta ändå :) Men snygg hatt hade du nog haft. Och fin fina kläder. Skulle vilja ha eller nån gång pröva kläder från olika århundranden, eller när de bytte mode. Det hade varit en tidsresa det. Man kanske ska börja jobba på nån stor teater. haha



Nu ska jag byta stinkyblöja



Love you



R

2009-12-06 @ 08:45:08
Postat av: Lillan

jag har en samsung gx-10 och den är helt underbar:)

2009-12-08 @ 15:04:02
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0