Matsedel

Det blir så smidigt med veckomatsedel när man har 5 barn, har jag precis kommit på. Så här kör vi tredje veckan med matsedel. Inget märkvärdigt men... :)


* Måndag - Fiskekaker i brunsås med potatis (en norsk rätt som jag är uppväxt med)
* Tisdag - Böngryta
* Onsdag - Korv Stroganoff med Ris och majskorn.
* Torsdag - Potatis och purjolökssoppa med ägg och brödkrutonger.
* Fredag - hemmagjord pizza
* Lördag - Fläskfilé med hasselbackspotatis och bernaise sås
* Söndag - Kassler och annanas i ugn med chiligrädde.

Om det är något recept ni funderar över så tveka inte att fråga. Jag försöker alltid göra så att veckomatsedeln innehåller en vegetarisk rätt och en soppa. Har ingen bra förklaring varför, men det känns bra. Man behöver ju inte äta kött varje dag :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Wow! Jag är imponerad! Du är ju seriös! ;) Saknar dig så det gör ont i hjärtat! :/ Ha det bäst! puss och kram

2010-09-20 @ 19:23:28
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0